Dag 11 : Santa Monica - Universal Studios - Santa Monica

18 juli 2013

Deze ochtend realiseerden we ons dat we er gisteren op geen enkel moment aan gedacht hebben dat ik ziek/genezend ben. Toen ik mijn medicijnen nam bij het ontbijt wisten we het weer. Wel goed dat we het zo goed uit ons hoofd kunnen zetten.
Maar goed, over naar het verslag van de dag.


We gaan naar Universal Studios. Het is een dik half uur rijden.

(we nemen Santa Monica Boulevard tot Sunset Boulevard, dan Sunset tot Highland Avenue, en via N Highland en de 101 tot Universal, uit ervaring weet ik dat dit sneller gaat dan via de I-10 en La Brea - daar is meestal veel file)

Ons ticket hebben we al (combi-ticket met SeaWorld - zie pagina To Do op deze site).
We gaan geen Front of the Line passen kopen (vinden we toch wat duur voor 2 personen).

Bij opening (9 u) hebben we dadelijk de Studio Tram tour gedaan, 10 min wachten.
Daarna Waterworld (show), 5 min wachten en Simpsons (10 min wachten), beiden in Upper Lot.
Dan via de enorme roltrappen naar Lower Lot voor Transformers 3-D (20 min wachten)
Bij The Mummy en Jurassic Park is er een rij voor single-riders. Als je niet persé naast elkaar wilt zitten, moet je er dan maar 5 min aanschuiven (ipv op dat moment 30 min). Ik ga niet in deze attracties en zo moet mijn zoon niet te lang file doen.







Het is ongelooflijk heet, wel 35° of zo en abnormaal druk vanaf 13 u.

Namiddag was Transformers wel al 100 min aanschuiven (en dat hebben we dus niet gedaan).
We deden wel nog een keer Simpsons (dat was toen wel een klein half uur aanschuiven).

Rond 17 u 30' gaan we naar Universal CityWalk. We zijn nog op zoek naar een paar leuke cadeautjes (voor anderen) en souvenirs (voor onszelf).

We willen hier bij Hard Rock Café gaan eten maar de wachttijd bedraagt 1,5 u. We checken de wachttijd bij Bubba Gump en die ... is er niet. Er is een tafel vrij.

Na een heerlijk stukje vis (mahi mahi) keren we weer terug naar Santa Monica.